سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
آیت الله استادی

حوزه/ وحدت و اتحاد، بازدارندگی واقعی دارد و می تواند جلوی آسیب و تجاوزات دشمن را بگیرد، بر ما مسلمانان واجب است تا در یک صف متحد شده و با یکدیگر برادر باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران به نقل از ستاد خبری کنفرانس وحدت، آیت الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در وبینار هشتم کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: متاسفانه چندین سال است مسلمانان از اینکه عزت، قدرت و عظمتشان مورد هجمه دشمن قرار گرفته و هر روز با وضعی نو و نقشه جدید روبه رو هستند، در عذابند.

وی افزود: در این میان متفکران اسلامی و حتی کشورهای غیر اسلامی به دلیل اینکه رنج مسلمین را می‌دیدند و به فکر اسلام بودند، اقدامات فراوانی را انجام داده اند و این اقدامات روز به روز بیشتر می‌شود.

آیت الله استادی تصریح کرد: متاسفانه امت اسلامی امروز با دشمن‌های متعددی در جهان اسلام روبه رو است. با توجه به جنگ غزه در می‌یابیم که قدرت های مهم دنیا در پی این هستند که اسلام را نابود کنند. به همین دلیل واجب است هرکسی که قدرتی دارد پا در میدان مبارزه بگذارد و اقداماتی را برای رهایی جهان اسلام انجام دهد.

وی با اشاره اینکه امروز تنها مسیری که همه مسلمانان در مورد آن اشتراک نظر دارند، مسئله وحدت و اتحاد است،گفت: اگر همه کشورهای اسلامی یک صدا شده و به یک قدرت بزرگ تبدیل شوند، دشمن روحیه خود را از دست می‌دهد. البته این را باید در نظر بگیریم که هرچه ما قوی تر شویم، نقشه های دشمن هم بیشتر می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: ما مسلمانان نباید از مسیری که در آن هستیم ناامید و خسته شویم .

وی با بیان اینکه باتوجه به تحولات غزه، مردم جهان با دین اسلام تا حدودی آشنا شده اند و بر ما واجب است تا تلاش بیشتری در زمینه آشنایی جهانیان با دین اسلام انجام دهیم،گفت: وحدت و اتحاد، بازدارندگی واقعی دارد و می تواند جلوی آسیب و تجاوزات دشمن را بگیرد، بر ما مسلمانان واجب است تا در یک صف متحد شده و با یکدیگر برادر باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: امروز دشمن به هرشکلی در نظر دارد که میان مسلمانان و کشورهای اسلامی اختلاف به راه بیندازد و تنها راه فراگیر مقابله با این دسیسه ها، حفظ وحدت است.

تنظیم: بهزاد محمد باقری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha